2012年3月21日水曜日

3月16日(金)搬入日

「震災で消えた小さな命展」が3月17日(土)から
名古屋の尼ヶ坂サロン/ギャラリースペースで始まりました。
16日が搬入日でした。
搬入は、私の妹や姪、高校の同級生や先生が集まってくれて、
みんなでお手伝いをしてくれました。
東京から、日帰りでボランティアで来てくれた方もいらっしゃいました。
本当に、いろんな人の温かい気持ちに、感謝です。


Wednesday, March 21, 2012
Installation on Friday, March 16

“Precious Little Lives Lost in the Earthquake” has begun from Saturday, March 17 at the gallery space of Amagasaka Salon in Nagoya City.  It was an installation day on March 16.  My younger sister, niece, teacher & classmate from high school gathered to help me.  Thankfully, one of my friend took a one-day trip from Tokyo to help me as a volunteer.  Thank you for all the warmth of many, many people.























作家さんに描いていただいた絵を、会場に展示したとき、
いっせいに広がった会場の空気...とても感動して、涙が出ました。

作家さんの絵に込めた思いが一気ににあふれ出し、
亡くなった絵の中の子たちが生き返り、
みんなで一緒に遊んでいるような...そんな空間になりました。


I was moved to tears by the atmosphere which was spread all at once when installation of paintings drawn by artists was finished.
The space was overflowing with thoughts of artists which were put their heart in paintings --- pets in paintings who passed away come back to lives and play together --- the space was filled with such feelings.

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。