2012年5月1日火曜日

4月26日、東京一口坂ギャラリィ初日!

いよいよ、東京展がはじまりました。
ラジオ、新聞などで取り上げていただいたおかげで、
初日から大勢の人が来てくださいました。
今日は約80名来場されました!

今日は早朝、NHKの方が取材に来られました。
翌日の放送です。


Tuesday, May 1, 2012
Opening at Hitokuchizaka Gallery in Tokyo on April 26

The exhibition in Tokyo has now started.
Thanks to playing up by radios, newspapers and more, there were a lot of visitors on the first day.  We had 80 visitors today!

TV crew of NHK visited me early in the morning and it will go on air tomorrow.



取材を受けるはせがわかこさん
Ms. Kako Hasegawa in an interview



会場の様子
Photos of the site










参加作家さんの菅沼晶子さん
Ms. Akiko Suganuma, participating artist


参加作家さんのひらてるこさん
Ms. Teruco Hira, participating artist


参加作家さんのまつやまけいこさん
Ms. Keiko Matsuyama, participating artist


16:00からささやかに、オープニングパーティーをしました。来場してくださった、参加作家さんのお名前と写真を掲載するようにしているのですが、すみません・・すべての方のお写真を撮ることができませんでした。

We held a little opening party at 4PM.  I wanted to upload names and photos of all participating artists, but I’m sorry to say I couldn’t cover everyone.





作家さん一人づつ、自己紹介をしました。
今回の絵に対する思いを、みなさん語られました。
あらためて、本当に今回の企画を進めてきて本当によかったと実感しました。
こんなに、温かいオープニングパーティーは初めてでした。
大切に大切に、これからも進めていきたいと思います。
この場をおかりして、本当に心からありがとうございます。


Artists introduced themselves one by one. 
They explained their thoughts for their paintings drawn this time.
I felt that I was really glad to plan this exhibition.
It was the first time to have a such heartwarming opening party. 
I realized that I will work on this event very, very carefully.
I would like to take this opportunity to express my sincere gratitude to all.






0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。