2012年5月28日月曜日

5月26日 台湾展9日目

Monday, May 28, 2012
May 26:  The 9th Day of the Exhibition in Taiwan


26日、台湾展9日目です。
この日は、星野博美さんが、帰国される日でした。

It was the 9th day of the exhibition in Taiwan on 26th.
Today, Ms. Hiromi Hoshino returned to Japan.

帰国前に、土日のみやっている、玉市に朝、一緒に行ってきました。
玉を中心としたお店が、高架下にずら~~っと列んでいました。

In the morning, we went to a jade market which opened on Saturday and Sunday only.
There were many jade shops under the elevated railway tracks.


値段交渉しながら、本物の玉かどうか、見極めながら購入します。
面白かったので、しばらくお店の中を歩き回りました。

Customers confirmed whether jades were genuine and purchased by haggling over the price.  As it was interesting to watch their shopping, we went around the market.


お昼近く、星野さんが帰る時間になり、ここでお別れしました。
星野さん、盛岡、そして台湾にも来てくださり、ありがとうございました。

I parted with Hoshino-san around noon because it was a time for her to return to Japan.
Thank you Hoshino-san, for coming Morioka and Taiwan.


その後、私はタクシーで会場に向かいました。
会場は、土曜日ということもあり、賑わっていました。

After that, I went to the site of exhibition by taxi.
It was crowded due to Saturday.




お客さんは途切れず、入ってきます。

Visitors were continuously coming.




多賀城での展覧会のときにお手伝いしてくださった、
森田さんが、親子で観に来てくださいました!
はるばる、台湾まで本当にありがとうございました。
連日、ボランティアさんたちが、こうして台湾まで観に来てくださること・・
そのお気持ちが、本当に本当にうれしいです。
森田さんは、6月2日の多賀城追加展の搬入、搬出もお手伝いに
来てくださります。

Morita-san who helped me at the exhibition in Tagajo visited here with her family!
Thank you for coming to Taiwan for a long way.
Volunteers in Japan were visiting Taiwan to see paintings every day.  I am so happy to feel thoughts of them.
Morita-san will again help me for installation / carry-out of the additional exhibition in Tagajo on June 2.


この日の来場者数は、約800人!
すごい人でした。
明日はいよいよ最終日です。

We had about 800 visitors today!  There were so many visitors here.
Tomorrow will be the last day.



0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。