2012年5月15日火曜日

一口坂ギャラリィ 最終日!!

更新が遅くなってしまいましたが、東京の一口坂ギャラリィでの展覧会、最終日のことを
書かせていただきます。

最終日・・あいにくの大雨でしたが、お客さんの数は、いつもと変わらずというか、
いつもより、たくさんいらしてくださいました。


Tuesday, May 15, 2012
The Last Day at Hitokuchizaka Gallery in Tokyo!

I am sorry for the delay in updating but I am writing about the last day at Hitokuchizaka Gallery in Tokyo.

The final day … it was pity it was raining heavily.  However, the number of visitors were as usual, or more than usual.









午後になり、もっとお客さんが、多くなっていきました。
雨の中、ありがとうございます!

In the afternoon, more and more people visited us.  Thank you for coming in the rain!




参加作家さんの池田あきこさん
Ms. Akiko Ikeda, participating artist.

参加作家さんの山田花菜さん
Ms. Kana Yamada, participating artist.

参加作家さんのふくだいわおさん
Mr. Iwao Fukuda, participating artist.

参加作家さんのおおやぎえいこさん
Ms. Eiko Oyagi, participating artist


16:00になり、東京展も終了しました。
作家さん、ボランティアさん、たくさん集まってくださいました。
みんなで一斉に、搬出作業です。

At 16:00, the exhibition in Tokyo closed.  Many artists and volunteers joined and we all worked on carryout.




1時間ほどで、搬出終了しました!みんなで作業したので、とっても早く終わりました。

The carryout was completed in one hour!  It was finished in a very short time by their efforts.


 


上の写真は、搬出のお手伝いにきてくださったみなさんです。
絵を外してしまう前に、記念撮影です。
みなさん、ほんとうにありがとうございました。

東京での展覧会、一週間で約1000人強の方が来場されました。
中には毎日、観に来られた方もいらっしゃいました。

東京でのお手伝いをしてくださった方々も、みなさん始めましての方がほとんどでした。
なのに、毎日毎日、朝から会場に入ってくださいました。
作家さんたちも、お忙しい中、搬出も搬入も来てくださり、ありがとうございました。
みなさんの思いに、本当に感謝しています。
そして、本当にご親切にしてくださった、一口坂ギャラリィの、藤代さん、みつまさん、
心からありがとうございました。
最後、藤代さんにご挨拶したとき、泣きそうになってしまいましたよ。
また、この温かいギャラリーで、開催させていただけたらうれしいです。

次は、台湾です。


Here is a photo of all artists and volunteers who helped to carry out.  We took a commemorative photo before taking off paintings.  Thank you very much for all.

We had more than 1000 visitors for the exhibition in Tokyo.  Some of them visited here every day.

It was also the first time to meet with most of volunteers in Tokyo.  They came to the gallery early in the morning every day.

Also, thank you for artists who helped me for installation and carryout during their busy schedule.
Thank you so much for their warm hearts.

And, thank you so much for Fujishiro-san and Mitsuma-san of Hitokuchizaka Gallery for their kindness.  When I expressed my gratitude to Fujishiro-san at last, I felt close to tears.
I will be happy if I will hold an exhibition in this heartwarming gallery again.

The next exhibition will be in Taiwan.

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。