2012年7月19日木曜日

7月7日 大槌マスト追加展 2日目!

Thursday, July 19, 2012
July 7, 2012:  The 2nd day of the additional exhibition in Otsuchi Town


追加展2日目は、7月7日、七夕です。
この日は、川浦良枝さん、タカタカヲリさん、がいらしてくださいました!
・・しかし、写真をこの日も撮り忘れてしまいました。
すみません・・ひらさん、川浦さん、タカタさん・・。
七夕ということで、川浦さん、タカタさんが、大槌にいらっしゃいる途中
新幹線の中で、笹に飾る短冊を作ってきてくださいました。
会場では、ひらさんが子供たちと一緒に、飾りを作ってくださっていました。


It was the 2nd day on July 7 and it was the day of Star Festival.
Ms. Yoshie Kawaura and Ms. Kaori Takata traveled to visit us.
Again, I forgot to take photos.
I’m sorry, Hira-san, Kawaura-san, and Takata-san.
As it was the day of Star Festival, both Kawaura-san and Takata-san made decorations for Star Festival on the way to travel by Shinkansen.
At the site of exhibition, Hira-san made decorations with children.


会場の様子。

Photo of the site.



短冊には・・様々な願い事が書かれていました。

Various wishes were written to the strip of paper.

明日はいよいよ最終日です。

Tomorrow will be the closing of exhibition finally.



0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。