2012年9月21日金曜日

「東京エレクトロンホール」最終日!

Friday, September 21, 2012
Closing of the Exhibition at Tokyo Electron Hall


この日は、最終日ということもあり、約90名の方が
来場されました。

As it was the last day, more than 90 people visited us.

この日もお申し込みされた飼い主さんがたくさんいらっしゃいました。
しかし、お近くに住んでいらっしゃるのに、まだいらっしゃっていない方が
いらしたので、電話でお知らせしました。

Many pet owners who asked us to draw paintings of their pets also visited us.
As some of the pet owners who lived near the site have not visited yet, I called them to come.

その中で、ご家族を亡くされて、ご自身も足が悪く、見に行きたいのだけど
連れて行ってくれる人がいないので、見に行けない・・という
方がいらっしゃいました。
そのお話を聞き、会場のボランティアのKさんが、お迎えに行ってくださいました。
会場にいらして、絵になった猫ちゃんたちに会えて、とても喜ばれていました。
私が、「絵をお渡しできるのは、来年9月・・あと1年先でずいぶんお待たせしてしまいます。
すみません。少し待っててくださいね。」
そう言うと、
「私たちが行ったこともないところへ、旅に連れて行ってもらえるのが私も楽しみ。
いろんな人に見てもらっておいで」と言ってくださいました。
長い時間、他の子たちの絵も見られて、またKさんが送っていってくださいました。
よかったです。Kさん、本当にありがとうございました。

One of them told me that she could not visit here because she lost her family members and had trouble walking.
Then K-san, one of the volunteer, picked her up and brought her here.
When she visited here, she was very happy to meet her cats in the painting.
I told her, “It will be next September to give you the painting and I make you wait for one year.  I’m sorry for waiting”
She replied, “It is fantastic that you will take my cats to places where I’ve never visited.  I hope my cats will meet many people.”
She saw paintings of other animals for a long time and K-san drove her home.
I was very happy to bring her here.  K-san, thank you so much.

会場の様子
Photo of the site





0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。