2012年9月28日金曜日

石巻ナリサワギャラリー 最終日

Friday, September 28, 2012
Closing at Narisawa Gallery in Ishinomaki


石巻最終日(9/24)でした。
天気は晴れたり、曇ったり、雨だったり・・でした。

September 24 was the closing day at Narisawa Gallery.
It was a mix of sun, clouds, and rain.

最終日ということで、遠くからも来てくださった方もいらっしゃいました。

As it was the last day, many people visited us from far away.

最後にもう一度・・とわが子に会いに来られた飼い主さんもたくさんいらっしゃいました。
会期中、毎日毎日、会いにいらっしゃいった方もたくさんいらっしゃいました。
そしてこれから各地一年間、旅をするため、
「うちの子をよろしくお願いします。たくさんの方にうちの子を見てもらってください」
「今どこを旅しているのか、それを考えるのが楽しみです。
帰ってくる日を楽しみにして待っています」
そう言われました。
私は子の子達と共に、一年間、日本を海外を周ります。
みなさんの大切な子をしっかり守りながら、責任持って周ってきますね。

Many pet owners also visited us to see their pets one last time.
Many of them visited here every day during the period.
As pets in paintings will tour to many places for one year, they told me, “Please take care of my pet.  Please show my pet to many people.” “It will be fun to think about where my pet is travelling.  I will be looking forward to come back to my house.”
I will tour to Japan and foreign countries with their pets for one year.”
I will surely take care of their beloved pets and tour with them.


タカタカヲリさんが来てくださいました。
タカタさんは、パート1でも、お手伝いに来てくださいました。
今回も一泊し、明日の搬出も手伝ってくださいます。
本当にありがとうございます。

Ms. Kaori Takata visited us.
Ms. Takata also helped me in the exhibition Part 1.
She will stay over here and help to carry out tomorrow.
Thank you so much.

石巻が終わりました・・。
パート1でもそうでしたが、いつもここでの最終日は、とても寂しくなります。
ナリサワギャラリーでの空間が私はとても好きです。
石巻も、とても好きです。そのせいでしょうか・・。

The exhibition in Ishinomaki closed…
As I also felt in Part 1, it was sad to have closing in Ishinomaki.
I love the space in Narisawa Gallery.
I also love Ishinomaki.  That’s why?

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。