2013年10月2日水曜日

9月29日 石巻でのお渡し会

Wednesday, October 2, 2013
September 29: The Ceremony to Pick Up Pets in Paintings by Pet Owners in Ishinomaki


-----------------------------------------------

29日、パート1、パート2でもお世話になった、
石巻のナリサワさんで、10:00から絵のお渡し会がありました。

石巻の動物たちの絵を描いてくださった作家さんが5名
(かわかみ味智子さん、谷村あかねさん、たかぎなまこさん、
 中村太樹男さん、ナカムラユウコウさん)
何度もお手伝いしてくださったボランティアさんたちも最後の会場に
来てくださいました。
その他、巡回中いくつかの会場でお会いしました、
映画「犬と猫と人間と2」の宍戸監督も、飼い主さんの元に
帰っていく姿を撮影にいらっしゃいました。

The ceremony to pick up pets in paintings by pet owners was held at Narisawa Gallery in Ishinomaki where the exhibition Part 1 & 2 was held.

5 artists who drew pets in Ishinomaki (Ms. Michiko Kawakami, Ms. Akane Tanimura, Ms. Namako Takagi, Mr. Takio Nakamura, Mr. Yukou Nakamura) and volunteers who helped me many times joined at the final site of exhibition.
Mr. Shishido, the movie director of “Dogs, Cats, and Human Part 2” also joined to shoot the ceremony that pets went home with their pet owners.

お迎えの時間は10:00から。
9:30にみんなで準備しました。

Picking-up will start at 10AM, so we prepared for it from 9:30AM.


箱から絵の子を出していきます。

Pets in paintings were unboxed.


命展をパート1から応援してくださっている、NHK京都のキャスター、
小野田真由美さんも、石巻にも取材をしに来てくださいました。
小野田さんは、宮古にもいらしてくださいました。

Ms. Mayumi Onoda, a newscaster of NHK Kyoto Branch and supported the exhibition since Part 1 came to Ishinomaki to report the ceremony.  She also came to Miyako.

10:00になり、お迎えが始まりました。
作家さんが描いた子の飼い主さんへは、作家さんから渡していただきました。

At 10AM, the ceremony started.
The artist who drew the painting passed the painting to the pet owner.

始まりの時間と共に、たくさんの飼い主さんたちが、続々とお迎えに
いらっしゃいました。

Many pet owners came to pick their pets up when the ceremony started.

みんなお家に帰っていきます。
飼い主さんの中には、「このままいただいていってもいいですか?」と、
絵の子を抱っこしたまま、箱に入れないで帰っていかれる方も
たくさんいらっしゃいました。
飼い主さんに抱っこされたとたん、絵の中の子は
ホッとした笑顔に変わりました。

Each pet went home.
Many pet owners asked me “Can I go home like this?” and hugged the painting without a box.

命展最後の会場、石巻にいらしてくださったみなさんです。

When pet owners hugged the paintings, the expressions of those pets in paintings changed into a peaceful smile.

お渡し会は16:00で終わりました。

作家さんたちも帰っていかれました。
始めに、中村太樹男さん、ナカムラユウコウさん兄弟が帰られました。
(写真、撮り忘れてしまいました・・)
次に、かわかみ味智子さん、谷村あかねさん。
本当にどうもありがとうございました。

Volunteers gathered at Ishinomaki site, the final place for the exhibition.

The ceremony finished at 16:00.
Artists left here.
Mr. Takio & Yukou Nakamura (they are brothers) first (Sorry I forgot to take a photo).
And Ms. Michiko Kawakami and Ms. Akane Tanimura.
Thank you very much.

そして、たくさんの会場にお手伝いに来てくださった、仙台の森田さん。
どうもありがとうございました。

Then Ms. Morita from Sendai.
She helped me a lot in various site.
Thank you so much.

そして、フジコ・ヘミング実行委員会会長 多賀城の佐藤さん。
佐藤さん、本当にありがとうございました。

And Mr. Sato from Tagajo, Chairman of Fujiko Hemming Planning Committee.
Sato-san, thank you very much.

その後、たかぎなまこさんも帰っていかれました。
たかぎさんは、宮古にも来てくださいました。
本当に本当に、みなさんありがとうございました。

ナリサワさん、本当にありがとうございました!

Ms. Namako Takagi also left.
She came to Miyako, too.
Thank you so much.

And, thank you very much, Narisawa Gallery!



0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。