2013年12月6日金曜日

NHK京都放送局 複製画展 4日目



The Fourth Day of the Exhibition of Reproduction Paintings at NHK Kyoto Branch
 

-------------------------------------------

11月28日(木)NHK京都放送局展 4日目です。
全国放送を見て、朝からたくさんの方がいらしてくださいました。



On Thursday, November 28, it was the fourth day at NHK Kyoto Branch.
Many people who watched the national TV program visited us from the morning.







あっという間に一日が終わりました。



The day ended so quickly.


京都はちょうど、紅葉が見ごろだと聞き、命展が終わった後、
一人で紅葉を見に行きました。
まずは清水寺です。ライトアップされています。



As I heard it was the foliage season in Kyoto, I went to enjoy it after the exhibition.
I went to Kiyomizu Temple.  It was lighted-up.


清水寺は真っ赤に紅葉していました。
本当にどこもかしこも、真っ赤でした。
ライトアップの光も自然な感じで、よかったです。



The leaves turned red in Kiyomizu Temple.
The leaves were red everywhere.
The light looked very natural and suitable.



清水寺は人が多かったので、高台寺に向かいました。



As there were so many people in Kiyomizu Temple, I moved to Kodaiji Temple.


高台寺は、清水寺とは違い、ライトアップがきらびやかでした。
清水寺と違って、こちらもまた綺麗でした。





Kodaiji Temple was brighter than Kiyomizu Temple and gorgeous.
It was also beautiful.


池が鏡のようになっていました。
池に写る木々が美しく、幻想的です。
じっと見ていたら吸い込まれそうなくらい・・不思議な感じになりました。



The pond looked like a mirror.
It was fantastic that trees reflected on the surface of water were very beautiful.
I felt unnatural when I gaze it … like somebody was calling from the water.


写真がうまく撮れなくて・・実際はもっと鮮やかで、透き通っています。



I could not take a photo well … actual scenery was very bright and clear.




22:00くらいまで見ていて、その後宿まで歩いて帰りました。
京都にいることを感じることが出来た日でした。



I enjoyed it till 22:00 and took a walk to the hotel.
I really felt that I was staying Kyoto



0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。