2013年12月6日金曜日

NHK京都放送局 複製画展 最終日

Friday, December 6, 2013
Closing of the Exhibition of Reproduction Paintings at NHK Kyoto Branch


-------------------------------------------

11月29日(金)、最終日です。
とてもさわやかな青空でした。



On Friday, November 29, it was the last day.
It was very clear sky.


前日のNHKニュース「京いちにち」の中で、キャスターの小野田さんと
網さんが、複製画展開催中とお知らせをしてくださったおかげで、
この日が最後だと、会期中で一番たくさんの人が来てくださいました。



As Ms. Onoda and Mr. Ami, newscasters of NHK, introduced the exhibition of reproduction paintings in NHK’s news program “Kyo-ichinichi”, the largest number of people visited us during the period because they noticed it was the last day.





最終日は16:00で終了。
その後、搬出作業があったのですが・・写真を撮り忘れて
しまいました・・。
搬出のお手伝いに来てくださった方は、搬入にも来てくださった、
和歌山県有田川町ALECの杉本さんと青石さん、
前回の京都展のときにお手伝いしてくださったNさん、
兵庫県から来てくださったHさん。(Hさんは来年1月末に開催する
尼崎市での複製画展を企画してくださっている方です)私の5人でした。

みなさん、本当にありがとうございました。
NHK京都放送局でお世話になりましたみなさん、
本当に本当にありがとうございました。

終わってしまうのが寂しくなる展覧会でした。



It closed at 16:00.
We took out paintings after that but I forgot to take photos …
Volunteers came to help me and 5 people worked for take-out (Mr. Sugimoto & Mr. Aoishi from ALEC in Aridagawa Town, Wakayama, N-san who helped me in the previous exhibition in Kyoto, H-san who was from Hyogo and planning to hold the exhibition of reproduction paintings in Amagasaki at the end of January 2014 and me).

Thank you very much for all.
And thank you so much, persons in NHK Kyoto Branch.

I was very sad to close the exhibition this time.





0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。