2015年3月18日水曜日

3月17日 仙台会場3日目


March 17, 2015:  The 3rd Day in Sendai

仙台会場3日目です。

今日は隣のホールで、日本語学校の生徒さんの卒業式で賑やかだったこと意外、
とても静かな一日でした。

It was a quiet day except for a joyful voice of graduates who were attending
commencement ceremony of the Japanese language school held next door.



今日は、東京から絵になった子に会いに、飼い主さんが観にいらしてくださいました。
お二人は、「まめちびくらぶ」さんの方で、動物保護の活動をされています。
今回、災害以外で亡くなった子(人間の都合で過酷な運命をたどる事になった動物)
の絵としてお申し込みされています。

Today, the owner of a pet in the painting came to see their pet from Tokyo.
They are belonging to “Mamechibi Club” and working on animal protection.
They asked us to draw paintings of animals died by reasons other than the disaster, 
i.e. animals who suffered a harsh fate according to human’s convenience.




そしてこの日最後のお客さんは、先日ブログにも書きました、チャコのご家族の
B先生です。B先生、お忙しい中いらしてくださり、どうもありがとうございました!
また、チャコに会わせてくださいね!そしてバリに来たかと錯覚に陥りそうな
素敵なお家に遊びにいきますね!

And the last visitor was Ms. B who was a family of Chako and I wrote an article 
before.
Ms. B, thank you very much for making time in your busy schedule.
Please get to meet Chako again!  I will visit your neat home where it confuses me
visiting Bali!



0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。